Friday, May 22, 2009

ANAK FELDA Mengamuk...

Johor Bahru - Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda (ANAK) telah membuat satu laporan polis besar-besaran akan dibuat di IPD Kuantan jam 10.00 pagi ini bersama Mazlan Aliman (Presiden) dan para peneroka berhubung dengan kezaliman pihak Felda yang mengugut para peneroka yang terlibat membuat kerja tanam semula.

Banyak laporan yang diterima daripada kalangan peneroka Felda tentang perkara ini, malah ada dikalangan mereka adalah terdiri daripada pemimpin dan ahli UMNO sendiri yang telah sekian lama menyokong kerajaan. Tindakan mengugut dan menahan hak mereka amatlah bertentangan dengan dasar kemanusia itu sendiri. Peneroka yang menanam semula secara sendiri dianggap sebagai pengkhianat kepada Felda.

Mereka mendakwa sebenarnya sudah habis membayar segala hutang kepada Felda dan telah mendapat Hak Milik masing-masing. Johor Daily menghubungi Setiausaha Agung ANAK, Zabidie Abas, belaiu mengesahkan pekara tersebut dan menyatakan ANAK akan terus menuntut sehingga hak mereka terlaksana.

Beliau mendakwa pemberian Hak Milik selama ini adalah hanya penipuan FELDA terhadap peneroka dan berharap FELDA berhenti menipu para peneroka.


No comments:

Post a Comment