Sunday, May 31, 2009

Penanti : BN Meniti Jalan Sukar

Skudai - Barisan Nasional berkata Pakatan Rakyat kian ketinggalan dan mengamalkan budaya politik paling kotor dalam sejarah. 1Malaysia dakwanya langkah drastik kemeru kejayaan.

Johor Daily berkeyakinan bahawa politik itu jijik jika pemimpin teratas mengamalkan budaya rakus. Maruah parti itu murni jika sentiasa dikelolakan dengan jiwa yang tulus. Di DUN Penanti, UMNO gentar dan bercelaru untuk bertanding. Akhirnya UMNO tidak bertanding, namun kelibat mereka menari-nari dibelakang tabir bagai gentayang pontianak.

Tun Mahathir menyarankan usah bacul dengan musuh, malang mereka memilih jalan singkat (cabut lari). Begitu juga dengan merampas Perak, BN-Najib tersepit oleh undang-undang yang tersedia-pakai. Ini menyebabkan selepas kejatuhan Tun Abdullah Badawi, penganut BN dibanjiri oleh mimpi ngeri.

Terbayang dibenak penganut BN, "matilah aku jika terus bersama BN". Terbukti di Perlis dan perakuan Naib Presiden Gerakan sehari-dua ini.

Berfikir pula juak-juak UMNO, " sampai bila aku mesti menjaja keris, pemimpinan aku terlalu gelojoh-gopoh ".

Johor Daily mengambil kesimpualan, PKR telah meninggalkan kalimat 'Makkal Sakti', 1Malaysia meniru Harapan Baru (semua bangsa dalam satu gerak-kerja) dan BN yang diharapkan melakukan perubahan radikal terus melaksanakan jenayah politik.

No comments:

Post a Comment