Tuesday, May 26, 2009

Kegawatan AMK PKR ?

Johor Bahru - Dewasa ini angin bertiup kencang mengenai hubungan diantara ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK ) Parti Keadilan Rakyat dan dan timbalannya berlaku keretakkan. Johor Daily difahamkan ia berlaku disebabkan pertindihan tugas pada beberapa pilihanraya kecil dan pemilihan agung parti itu tidak lama lagi.

Diantara punca-punca lain yang diselami oleh Johor Daily ialah rasa tidak puas hati beberapa perlantikkan Ketua AMK Negeri terutama Pulau Pinang dan beberapa negeri, seperti AMK Pulau Pinang dan kekalutan AMK Pahang di Pilihanraya Kecil DUN Penanti. Pulau Pinang dikatakan kini mempunyai dua Ketua AMK Negeri, satu pro Anwar dan satu kumpulan reformis. Seorang ketua AMK Bahagian Pulau Pinang memaklumkan kepada Johor Daily, Pilihanraya Kecil DUN Penanti didakwa telah diboikot oleh beberapa AMK Bahagian Pulau Pinang disebabkan jawatan tersebut.

Seorang Ketua AMK Negeri memberitahu Johor Daily, kini terdapat dua kem iaitu Kumpulan Sam dan Kumpulan Cikgu Fariz. Beliau yang namanya tidak manu dicatitkan memberitahu, " sepatutnya pilihanraya kecil dijawat oleh ketua, inilah jadinya jika timbalan jadi pengarah pilihanraya kecil".

Dikatakan di setiap lokasi perjumpaan dengan jentera AMK, Fariz kerapkali menafikan berlakunya dua kem dan tidak terlintas padanya untuk merebut jawatan ketua pada pemilihan akan datang.

Johor Daily berharap pekara ini diselesaikan secara harmoni. Pengarah Pilihanraya Kecil perlu digalas oleh Ketua agar tiada pertembungan bidang kuasa.

No comments:

Post a Comment