Friday, May 29, 2009

Siapa 'Chiken Run ' ? Zahid , Husam Atau Ezam

Johor Bahru - Setelah puas mempersalahkan Datuk Husam Musa dilaporkan akhirnya Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata beliau tiada niat berdebat dengan rakan sejawatannya dalam PAS Datuk Husam Musa secara langsung di sebuah stesen televisyen, Selasa lalu.

Dalam satu kenyataan kepada akhbar rasmi PAS Harakah hari ini, menteri pertahanan juga melahirkan ducakita kerana exco kerajaan Kelantan itu mendakwa beliau menarik diri daripada menyertai rancangan tersebut. "Saya tidak pernah mengesahkan kepada TV9 apatah lagi dengan Datuk Husam untuk menyertai siaran langsung rancangan Hujah pada 26 Mei," katanya.

Zahid bagaimanapun mengakui TV9 pernah menjemput beliau untuk menyertainya. "Penolakan untuk tidak menyertai program tersebut adalah disebabkan oleh komitmen saya terhadap acara-acara lain yang telah diatur pada hari dan waktu yang sama terlebih dahulu dan ini telah saya nyatakan kepada mereka (TV9)," katanya.

Husam semalam dilaporkan menuduh Ahmad Zahid "tidak bertanggungjawab" apabila enggan hadir membahaskan isu rasuah.

Sementara itu beberapa blog pro-Umno yang didalangi oleh bekas ahli PKR secara membuta tuli menyalahkan Husam kerana enggan berdepat dengan Ezam Mohd Noor pada malam itu. Johor Daily percaya bloggers tersebut tidak akan menyiarkan penafian Zahid ini.

Johor Daily pernah bersama Ezam Mohd Noor membantunya lari dari tangkapan Polis dan rakan-rakan Johor Daily juga pernah membantu Ezam lari ke Singapura untuk selamatkan diri dari ISA. Tetapi Ezam bernasib malang ketika itu.


No comments:

Post a Comment