Friday, May 22, 2009

BN Gerakkan Jentera Di Perak

Johor Bahru - Dua minggu kebelakangan ini parti komponen Barisan Nasional (BN) sudah aktif mengerakkan jentera mereka di seluruh Perak. Kelihatan dipaparan media, pemimpin Umno, MCA dan MIC kerapkali bergerak ke pelusuk Perak.

BN sudah membayangkan mereka telah kalah oleh kegelojohan Presiden Umno merampas Perak dengan jalan salah tanpa menyelidik peruntukkan undang - undang. Kini BN tiada jalan lain bagi menutup kesilapannya dengan mempergunakkan mahkamah untuk menjuarai segala kesilapannya.

Apa juga alasan mereka, moral BN dan Najib Razak kini telah menyusut teruk. Johor Daily difahamkan bancian umum di seluruh Malaysia BN kini berada pada tahap terrendah. Ia disebabkan beberapa pekara termasuk tiada projek mega dilancarkan dan beberapa skandal peribadi Perdana Menteri.

Kini pemimpin Pakatan Rakyat dan BN yakin pilihanraya Perak 99% akan berlaku menjelang June hingga September tahun ini. Ia dilihat kerana pemimpin pusat BN telah 'turun padang' di Perak. Kelulusan segera Parti Makkal Sakti bekas pemimpin Hindraf adalah gambaran jelas akan belaku pilihanraya ia kerana di Perak terdapat peratusan tinggi pengundi india.

Apa juga keputusan BN kini, Najib telah melakukan keputusan lebih buruk dari Tun Abdullah Badawi semasa menjadi PM. Ahli akedemi sering mengeleng-geleng kepala bila bebicara tenang BN dan Najib.

No comments:

Post a Comment