Saturday, May 30, 2009

Mustafa galas Harapan BN di Manek Urai

KUALA LUMPUR - Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin akan menyelia persiapan Umno bagi menghadapi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manik Urai, Kelantan .

Selain itu, Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Mustapa Mohamed dilantik sebagai pengarah pilihan raya kecil DUN itu, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

Beliau berkata lagi, Mustapa yang juga Anggota Majlis Tertinggi Umno dan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri akan bertanggungjawab mengenai operasi serta keputusan seharian pilihan raya kecil DUN Manik Urai.

Mengenai calon Barisan Nasional (BN) untuk bertanding bagi kerusi itu yang kosong berikutan penyandangnya Ismail Yaacob, 60, daripada parti PAS meninggal dunia akibat serangan jantung pada 22 Mei lepas, Perdana Menteri berkata: "Saya menunggu syor daripada Badan Perhubungan Umno Kelantan.

"Bila sampai masanya, kita akan umum. Ada masa lagi," katanya. Ditanya mengenai kriteria calon yang dikehendaki, Najib berkata: "Kita tak tetap apa-apa kriteria, kita nak calon yang terbaik."

No comments:

Post a Comment