Monday, July 13, 2009

Bukit Gantang tidak Berlaku di Manek Urai ?

Johor Bahru - Media pro-Umno beryakinan memaparkan bahawa kemenangan yakin dipihak mereka setalh berhempas pulas menabus kejian terhadap pemimpin Pakatan Rakyat sejak tiga minggu lepas. Adakah mereka pasti peroleh hasil dari 'pengorbanan' itu. Utusan Malaysia paling bersorak jika BN menang atau kalah dengan majoriti yang sedikit.

Esok pasti menjanjikan debaran diantara PAS dan Umno. Parti-parti lain lebih berminat menjadikan bahan akedemik. Seorang Mulimat, pendokong setia PAS di Kota Bahru yang mengenalkan diri sebagi Norkartina , memberitahu Johor Daily bahawa beliau yakin kemenangan berpihak kepada PAS.

Namun sehingga kini belam ada pemimpin berani mendabik dada mengaku juara kecuali Pengarah Pilihanraya PAS Kelantan yang pada sidang medianya semalam mengakui partinya pasti menang. Semalam PAS membayangkan akan membuat kejutan pada hari ini, sehingga artikal ini ditulis, Johor Daily masih belum mendengar perkhabaran kejutan itu.

Jika sebelum ini Johor Daily meramalkan kemenangan dengan majoriti menurun bagi pihak PAS. Dengan jentera yang mengempur disaat-saat akhir tidak mustahil PAS memperolehi melebihi 1600 undi kemenangan esok. Namun ada bisik-bisik diantara pendokong Pakatan Rakyat berkata ," Bukit Gantang tidak Berlaku di Manek Urai". Yang pasti salah satu pasti kalah. Adakah PAS atau Muhyiddin sudah bersedia ?

No comments:

Post a Comment