Friday, July 10, 2009

Muhyiddin Hanya Cegah Selsema Babi Pada 20 Julai

PULAU PINANG - Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin lebih mementingkan kemenangan di Munek Urai dari kesihatan dan kesejahteraan rakyat Malaysia. Setelah negera mencatat kenaikkan jangkitan selesema babi dengan mendadak, pemimpin itu lebih selesa berada di Kelantan.

Semalam Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr. Mohd. Ismail Merican berkata Kementerian Kesihatan akan melancarkan kempen kebersihan secara besar-besaran bagi mencegah jangkitan selesema babi atau influenza A (H1N1) oleh Muhyiddin Yassin hanya pada 20 Julai ini .


Mohd kassim berkata ''Kita akan dedahkan kepada masyarakat betapa pentingnya mereka menjaga kebersihan untuk mencegah jangkitan H1N1".


Negara jiran seperti Singapura telah melancarkan pencegahan jangitan ini secara bebesaran . Namun pemimpin utama negara masih leka dengan pilihanraya kecil dan isu bahasa yang dianggap terlalu penting. Termasuk juga pemimpin dari Pakatan rakyat.


Johor Daily masih mendengar beberapa pemimpinan kini dan veteran Umno Johor yang kerap memperlekehkan keupayaan Muhyiddin sebagai pemimpin utama negera. Johor Daily masih teringat kata bekas tokoh utama Johor berkata melalui seorang teman, " habis negara dijual kalau Muhyiddin jadi perdana menteri".

No comments:

Post a Comment