Tuesday, July 7, 2009

Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang Makin Merapu

PULAU PINANG - Perpindahan Ketua Menteri, Lim Guan Eng dari kediaman rasminya, Seri Teratai ke sebuah banglo milik rumah keluraganya menyebabkan Ketua Umno Pulau Pinang naik angin dan memanggil wartawan bagi mencaci Guan Eng .

Ketua Pemuda UMNO negeri, Norman Zahalan dengan marah berkata, Guan Eng sepatutnya mempamerkan teladan yang baik kepada rakyat dengan mengotakan apa yang dikata bukannya sekadar 'omong kosong'.


"Kalau berpindah ke rumah biasa, mungkin rakyat tidak kisah sangat tetapi ini rumah mewah setelah diubah suai dengan menelan belanja dipercayai ratusan ribu ringgit.


"Kita bukan apa, dulu Guan Eng kata akan tinggal di rumah keluarganya sebagai langkah berjimat, kemudian berpindah ke Seri Teratai dan kini ke banglo mewah pula. Ini semua cakap tak serupa bikin," katanya .


Guan Eng berpindah dari Seri Teratai ke sebuah banglo mewah di No. 25, Jalan Pinhorn di sini baru-baru ini atas alasan Seri Teratai mempunyai banyak semut api, anai-anai dan musang.


Johor Daily dimaklumkan hampir semua ketua Bahagian dan Pemuda Umno mempunyai banglo mewah. Mungkin Ketua Pemuda Umno itu tersilap mencari pulisiti.


1 comment:

  1. Memang betul ... Hampir semua Ketua Bahagian Umno mempunyai rumah atau rumah rumah mewah. Malahan mereka juga mempunyai kereta kereta mewah. Ada juga yang mewah dengan isteri (ramai isteri).

    Apa lagi yang telah menjadi ADUN atau MP. Dimana mereka dapat duit untuk berbelanja mewah.? Fikir lah sendiri

    ReplyDelete