Thursday, July 2, 2009

DAP Kedah Rujuk Pusat Keluar Dari Pakatan Rakyat

ALOR SETAR – DAP Kedah istihar keluar daripada pakatan pembangkang kerana tidak berpuas hati dengan pentadbiran PAS Kedah kerana tindakan merobohkan satu-satunya pusat penyembelihan babi di Kampung Berjaya yang dikatakan tidak mengikuti garis panduan kandang ternakkan dan tanah bukan milik penternak.

Pengerusi DAP Kedah/Perlis, Thomas Su bagaimanapun menyerahkan keputusan sama ada DAP Kedah kekal dalam pakatan pembangkang kepada pemimpin Pusat parti itu. Katanya, “Kami kesal kerana kerajaan negeri gagal dalam memberi keadilan kepada semua masyarakat di negeri ini.


“Memang pusat ini didirikan di tanah milik MBAS namun kerajaan negeri ada kuasa untuk menangguhkan kerja-kerja merobohkan tempat ini. “Tempoh sebulan yang diberikan kepada pengusaha di pusat ini untuk mencari kawasan lain tidak mencukupi,” katanya lagi.


Sementara itu Johor Daily dimaklumkan kandang babi itu terpaksa dirobohkan kerana didakwa telah diberi notis agar kandang tersebut masih tidak mengikut spesifikasi kandang ternakkan itu seperti yang termaktub dalam peraturan. Juga ia juga ada kaitan dengan penyakit H1N1 yang berleluasa ketika ini.

No comments:

Post a Comment