Monday, July 13, 2009

Janji 'Paling Manis' Dari Muhyiddin Di Manek Urai

KUALA KRAI – Sebanyak RM125.9 juta diperuntukkan Kerajaan Pusat khusus untuk meningkatkan taraf pendidikan rakyat di jajahan ini sekali gus membuktikan keprihatinannya.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, jumlah itu adalah sebahagian daripada RM1.7 bilion yang disalurkan ke negeri ini di bawah Rancangan Malaysia Kesembilan (RMK-9) bagi tujuan yang sama.


Beliau berkata, di jajahan ini, ia dibelanjakan untuk membiayai 75 projek pembangunan termasuk pembinaan 13 buah sekolah rendah dan empat buah sekolah menengah di samping projek naik taraf dan pembinaan rumah guru serta asrama.


“Justeru tohmahan yang mengatakan Kerajaan Persekutuan mengabaikan Kelantan khususnya Kuala Krai adalah tidak berasas sama sekali.“Sebagai kerajaan yang bertanggungjawab, kita tidak pernah mengabaikan mana-mana golongan masyarakat di negara kita, lebih-lebih lagi anak-anak yang memerlukan ilmu pengetahuan,” katanya.


Johor Daily berharap penduduk Manek Urai tidak menikut jejaka Dewan Perniagaan Melayu Malaysia Johor yang menyaman Muhyiddin atas penipuan bekas Menteri Besar Johor itu. Kerana minat beliau memang suka 'kelentong' rakyat dan sesiapa sahaja.


No comments:

Post a Comment