Wednesday, July 15, 2009

Ketua AMK Johor Bidas ' Projek Mee Segera' Ala - BN

oleh : http//amkj.blogspot.com

Keputusan Manek Urai sudah diketahui umum.

AMK Johor mengucapkan tahniah buat 'abe Uji' yang berjaya mengekalkan kerusi tersebut untuk PAS dan Pakatan Rakyat khususnya. Sudah pasti media BN tidak henti-henti mengaku dirinya menang. Itu lumrah mereka, tidak tahu malu.

Projek 'pondok-pondok' mereka hanya berjaya mempengaruhi hanya beberapa peratus pengundi sahaja. Majoritinya agak lali dengan 'gula-gula' BN-Umno. Walaupun dengan 65 undi Abe Uji tetap juara . Tan Sri Muyiddin Yassin dan kelompok perasuah ,terpaksa ' mengigit jari ' lagi dengan pelbagai tipu helah.

Saya telah menjangkakan dan yakin sebelum ini PAS akan berjaya sebelum penamaan calon lagi , walaupun perkiraan saya BN-Umno berjaya mencuri beberapa undi atas pagar. Muhyiddin terkenal dengan kelicikkannya di Johor.

Petronas dan BN gagal menjawab kegagalan mereka menipu pembahagian royalti di Kelantan. Projek jambatan dan argomolitan adalah projek 'mee segera' mainan BN seperti pilihanraya yang lepas.

Jentera AMK Johor yang berhempas pulas di Manek Urai yang tidak menghiraukan kalah-menang harus dinobatkan sebagai 'Tentera kental Pakatan Rakyat". Tahniah kepada semua jentera Pakatan rakyat yang berjuang di Manek Urai.

BN-Umno pasti kalah dan terus kecundang dengan helah buruk mereka. Kepada Puteri Umno, saya berharap usah celupar. Pepatah ada berkata, " Kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa ".

Zabidie Abas
Ketua AMK Johor

No comments:

Post a Comment