Friday, July 3, 2009

Johor Daily Minta Marhaen Bantu Kerajaan Rakyat

Johor Bahru - Demi membantu rakan (Jentera Blog Pemusah Kerajaan Barisan Nasional) menjayakan 'Tabung Khas' yang dilancarkan oleh blog Kerajaan Rakyat diatas penindasan moral dan fitnah Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap Datuk Seri Najib Tun Razak. Moderator blog itu meminta sumbangan 10 sen untuk Najib dan 10 sen untuk isterinya.

Johor Daily merayu kepada rakyat marhaen turut membantu Najib menyaman Anwar seberapa segera agar Anwar tidak lagi memfitnah Najib lagi. Johor Daily mencadangkan Najib menyaman Anwar RM 200 juta. Ia kerana menebus saman Anwar sebanyak RM100 juta pada Tun Mahathir Mohamad dan RM100 juta kepada Datuk Anifah Aman.

Ia juga berkaitan dengan dakwaan Datuk Ahmad Maslan yang mengatakan Pakatan Rakyat asyik menabur fitnah terutama Anwar Ibrahim. Kerajaan Rakyat berkata diblognya lagi, diantara fitnah yang perlu Najib pertahankan di Mahkamah ialah :

- Menuduh Najib terima rasuah pembelian kapal selam.
- Menuduh Najib berasmara dana dengan artis Melayu di Port Dickson.
- Menuduh Najib bersubahat dalam pembunuhan Altantuya
- Menuduh Najib menipu berjumpa Saiful Bontot sebelum Saiful Bontot buat laporan diliwat
- Menuduh Rosmah terlibat dan tahu komplot pembunuhan Altantuya
- Menuduh Rosmah berkelakuan sumbang dengan artis Bollywood
- Menuduh Rosmah menggatal dengan Najib semasa dia masih menjadi isteri kepada suami pertamanya
- Menuduh Rosmah terlibat dalam kehilangan PB Bala.

Sehingga malam tadi, 11.52 malam Kerajaan Raykat berjaya mengutip RM2.90 menurut blog tersebut. Johor Daily mencadangkan agar blog Kerjaan Rakyat menyatakan nombor akaun bank agar penderma dari luar Kuala lumpur dapat membantu. Blog itu mensasarkan RM500.00 untuk tabung khas tersebut.

No comments:

Post a Comment