Wednesday, July 8, 2009

Hadi Enggan Lepaskan ' Anjing Tersepit '

KUALA KRAI - Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengatakan parti itu sedia berbincang dengan UMNO untuk kebaikan rakyat .Beliau berkata, Pas akan lebih berhati-hati sebelum menerima sebarang pelawaan untuk terbabit dalam perbincangan dengan UMNO kerana bimbang ia menjadi seperti melepaskan anjing tersepit.

Beliau berkata, usaha mengadakan perbincangan di antara Pas dan UMNO sudah pun dimulakan apabila Dewan Pemuda Pas secara terbuka menjemput Pergerakan Pemuda UMNO untuk mengadakan wacana ilmiah.


''Sebelum ini ulama Pas juga pernah diajak untuk bersama mengadakan perbincangan. Pakatan pembangkang sudah tentu akan memberi persetujuan mengenai usaha ini demi kebaikan negara. Bagaimanapun, kita lihat dulu , sebab kita tidak mahu pelaksanaan usaha itu bagaikan melepaskan anjing tersepit," katanya.


Hadi berkata dengan tegas, ''Lepas anjing tersepit ini bahaya, salah buat, dia akan gigit kita semula. Tujuan utama perbincangan itu ialah kita hendak selamatkan UMNO dan tunjukkan jalan yang selamat" .


No comments:

Post a Comment