Tuesday, July 7, 2009

Nasharuddin Jadi Buruan Para Wartawan

KUALA KRAI - Kini Timbalan presiden PAS Nasharuddin Mat Isa, dikategorikan sebagai ahli politik pembangkang popular sekarang ini . Ia berpunca kegelojohan Umno agar Kerajaan Pepaduan dijayakan selepas merampas Perak dengan cara habuan mewah.

Ia bertambah kontroversiapabila didesak meletak jawatan oleh Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat. Nasharuddin telah diburu oleh para wartawan di hari penamaan calon semalam tetapi beliau tidak hadir. Maka pelbagai spekulasi ditimbulakan oleh beberapa media.

Ia bertambah hangat apa bila dikatakan tidak akan berceramah pada kempen pilihan raya negeri Manik Urai. Pengarah pilihan raya PAS Kelantan, Abdul Fatah Haron hari ini mengesahkan Nasharuddin tidak disenarai sebagai penceramah parti itu.

"Pada pengetahuan saya, nama Nasharuddin tiada dalam senarai pemimpin tertinggi PAS yang dijadual memberi ceramah sepanjang kempen pilihan raya kecil ini berlangsung," katanya.

Beliau yang ditanya wartawan kenapa timbalan presiden PAS itu tidak hadir, berkata: "PAS tiada masalah tapi dia segan datang agaknya". Johor Daily dapati di seluruh negara pemimpin Pakatan Rakyat makin popualar dan kerap diburu wartawan.

No comments:

Post a Comment