Friday, July 10, 2009

Jamil Khir Semakin Belakangkan Sunnah Nabi

KUALA LUMPUR - Datuk Armani Mahiruddin dikatakan telah mencatat sejarah apabila menjadi wanita pertama dilantik memegang jawatan Timbalan Yang Dipertua Dewan Negara.

Usul pelantikan Armani dibawa Menteri di Jabatan Perdana Menteri Tan Sri Dr Koh Tsu Koon sebaik sahaja sidang bermula dan disokong oleh Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Senator Mej Jen (B) Datuk Jamil Khir Baharom.

Adalah diketahui umum bahawa Nabi S.A.W tidak pernah sekali-kali membenarkan wanita menjadi pemimpin mahupun penolong pemimpin kecuali jika darurat. Jika disokong oleh pemimpin lain Johor Daily tidak mempertikaikan. Malangan Jamil Khir yang sebelum ini sering berceramah menegakkan sunnah Nabi dilihat telah tersasar dari ajaran Islam sebenar.

Johor Daily berharap Khir Johari menarik balik sokongan tersebut dan biarkan pemimpin lain terutama yang bukan beragama Islam menyokong usul perlantikkan Armani. Sebelum ini Johor Daily mendengar dari pengurusan masjid yang terpaksa melayan Jamil Khir dengan layanan VVIP dan imbuhan lumayan untuk jemput beliau berceramah agama ketika belaiu menjadi menteri.

No comments:

Post a Comment