Monday, July 13, 2009

Hanya Dapat Jembatan Jika BN Menang - Muhyiddin

Manek Urai - Kempen semakin hebat di seleruh Manek Urai. PAS dan Umno mengunakan strategi mereka bagi memenangi pilihanraya kecil DUN Manek Urai Selasa ini.

Tawaran rasuah dan sogokkan adalah lumrah bagi Barisan Nasional. Terbaru Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang juga presiden Umno petang berkata, "Kita boleh bagi (jambatan baru), insya-Allah, tetapi ada syarat. Yang itu senang saja, pangkah saja (BN). Kita nak beritahu semua, mu (kamu) nak lalu sini, mu kena pangkah BN.

"Kalau tidak, esok dia tak dapat jambatan. Nak jambatan, pangkah BN," katanya yang sebelum ini mengaku mengamal prinsip Islam dalam memerintah negara."Saudara jadi saksi, saya akan bangunkan jambatan itu selesai saja kita menang dalam pilihanraya pada 14 haribulan ini," katanya dengan nada tegas.

NONENamun Johor Daily menganggap janji itu ada ah pembohongan ketara kerana kertaskerja dan pelan tidak ditunjukkan kepada pengundi dan media. Malah untuk proses tender amnya memakan masa paling awal tiga bulan kerana pelbagai kajian dan urusan perolehan perlu disiapakan.

Muhyiddin memang terkenal dengan sikap penipunya.

PAS pula dikatakan membuat "kejutan besar" hari ini. Kedua-dua tindakan tersebut dilihat sebagai "modal terakhir" kedua-dua pihak bagi memenangkan calon masing-masing.

No comments:

Post a Comment