Monday, July 6, 2009

Umno Kempen Dengan Rasuah Kepada Pelajar

Kuala Krai - Perang rasuah bermula, Umno yakin dengan 'suapan' kepada penduduk luar bandar adalah senjata utama untuk memperbodohkan pengundi. Seramai 6,142 pelajar sekolah rendah akan 'digula-gulakan'. Malah yang menyedihkan pelajar yang belajar agama juga diperkudakan juga. Sekolah menengah dan sekolah Arab di Manek Urai tidak terkecuali, kononnya sumbangan dari Kementerian Pendidikan.

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Mustapa Mohamed berkata pemberian itu telah dinyatakan oleh Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin kepada beliau beberapa hari lalu sebagaikononnya tanda ingatan kementerian berkenaan.

Mustafa berkata dengan bangga "Tan Sri Muhyiddin yang juga Menteri Pelajaran telah menyatakan kepada saya untuk memberikan bantuan itu kepada semua pelajar di Manek Urai tanpa seorang pun terkecuali. "Ini sebagai tanda ingatan daripada kementerian dan juga dapat meringankan beban rakyat di sini," katanya lagi.

Johor Daily percaya banyak lagi rasuah akan dilakukan oleh Muhyiddin bagi menghalalkan rasuah. Terdahulu diberitakan sumbang kepada Masjid dan surau di Parlimen Permatang Pauh didakwa oleh para Imam masih belum ditunaikan oleh BN-Umno.

No comments:

Post a Comment