Thursday, July 9, 2009

Muhyiddin Kalam Kabut Dengan Isu 'Peniaga Ikan'

KUALA KRAI - Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin tersinggung dengan kenyataan Datuk Nik Abul Aziz Nik Mat yang mendakwa bahawa Umno tidak melaksanakan prinsip Islam dalam pentdbiran kerajaan.

Beliau dengan berang mencabar PAS supaya membuktikan semasa berkempen di pilihan aya kecil Manik Urai bahawa UMNO tidak memperjuangkan Islam selama parti itu memerintah negara.

Muyhiddin berkata"Kalau dilihat dalam Perlembagaan UMNO salah satunya adalah untuk menegakkan syiar Islam" .

Timbalan Perdana Menteri berkata beliau kononnya terkejut dengan dakwaan terbaru PAS yang menuduh parti itu tidak memperjuangkan Islam . Muhyiddin juga menafikkan dakwaan bahawa BN memperkecilkan calon PAS kelulusan rendah berbanding calon BN.

Beliau berkata demikian setelah persatuan peniagaa ikan negerti itu akan mengistiharkan akan membuat perhimpunan bantahan diatas kenyataan Datuk Mustapa Mohammad sebelum ini yang mengatakan peniaga ikan tidak layak menjadi wakil rakyat.

Johor Daily percaya Muhyiddin bimbang dengan keceluparan mulut Mustapa dan beberapa pemimpin Umno yang berkempen dan terus menafikannya. Sementara itu bekas ahli PKR seperti Ezam Mohd Noor, Lokman dan lainnya yang sebelum ini begitu 'garang' dibeberapa pilihanraya kecil seperti telah berputus asa dan media tidak membuat liputan kepada mereka .


No comments:

Post a Comment