Tuesday, July 7, 2009

Khairi Dakwa Ramai Ahli PAS Akan Lompat Ke Umno

KUALA KRAI - Ketua Pergerakan Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin mendakwa bahawa ramai anggota Pemuda PAS yang kecewa dengan krisis kepimpinan parti pembangkang itu, terutama dalam berkaitan isu kerajaan perpaduan, yang "memberi isyarat" akan beralih arah menyokong Barisan Nasional .

Khairy berkata, beliau baru sahaja mendapat maklumat berhubung kewujudan kumpulan itu yang cukup ramai bilangannya, dan akan mengatur perjumpaan segera dengan mereka.

" Saya tidak mahu dedahkan perkara ini secara terperinci kerana ia masih di peringkat awal perbincangan dengan kumpulan ini," katanya .

Khairy yakin dalam masa terdekat akan ada kelompok yang akan mengistiharkan akan 'lompat parti'. Johor Daily mendapati budaya lompat parti masih popualar di Kelantan walau pada hakikatnya kadangkala ianya hanya borang kosong yang tebal.

Johor Daily berharap ada wakil PAS hadir untuk mengesahkan jika berlakunya 'Majlis Lompat Parti' bagi mengesahkan mereka yang menyertai Umno itu adakah sah semua perserta itu ahli PAS atau sebaliknya.

No comments:

Post a Comment