Friday, July 3, 2009

DAP Kedah Mengamalkan Perjuangan Sonsang

Johor Bahru - Kebanyakan masyarakat terutama penyokong Pakatan Rakyat mengapa DAP Kedah bersungguh-sungguh ingin memboikot Kerajaan Pakatan Rakyat Kedah. Persoalan yang timbul, adakah di Kedah susah mencari bekalan daging babi atau Pengerusi DAP mempunyai kepentingan dalam perniagaan itu ?.

Tindakan terbaru wakil rakyat tunggal DAP di Kedah, Lee Guan Aik hari ini mengisytiharkan dirinya sebagai ADUN bebas dan berkecuali dan tidak lagi menjadi penyokong kerajaan PAS Kedah. Ia sudah pasti menjadi bahan jenaka Barisan Nasional.

Jika menurut laporan, notis telah diberikan untuk merobohkan kandang tersebut. Kandang ternakan tersebut juga dipercayai dibina ditapak Majlis Perbandaran Alor Setar (MPAS). Ada yang mendakwa keuntungan yang perolehi dari kandang haram tersebut begitu tinggi sejak ia beroperasi.

Dalam Pakatan Rakyat merealisasikan kerajaan dan pentadbiran bersih adakah DAP membenarkan perniagaan ala-koboi.

Johor Daily mengucapkan tahniah kepada Menteri Besar Kedan dan Di Pertua MPAS kena tidak memilih bulu dalam menjadi kepentingan dan kesihatan penduduk setempat. Alang-alang berkucali tanpa pendirian perundangan Johor Daily mempelawa Lee Guan Aik meletakkan jawatan dan bubarkan DUN yang menangi. Ugutan bukan budaya murni dalam politik perjuangan.

No comments:

Post a Comment