Monday, June 22, 2009

BN GunaKan Strategi Khas Di Manek Urai

Kuala Krai - Tugas Pengarah Piliharaya Kecil (PRK) kini ditanggung oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin. DUN Manek Urai merupakan tugas pertama Muhyiddin selepas Datuk Seri Najib Razak gagal mengalasnya di beberapa PRK kecuali di Batang Ai.

Kekalahan memalukan di PRK Kuala Terangganu dan Permatang Pauh mencemarkan imej Najib walaupun didokong oleh isu besar seperti liwat dan 'peruntukkan khas'. Kini Muhyiddin terpaksa mengunakan pendekatan lain bagi memulihkan maruah Barisan Nasional. Johor Daily mendapati cara Muhyiddin agak berbeza dan perlahanan berbanding sebelumnya. Najib lebih ' terbuka dan ganas '.

Jika sebelum ini, PRK akan dijanjikan dengan pelbagai imbuhan dan promosi . Di media pula secara maksima menghentam pemimpin Pakatan Rakyat terutama Datuk Seri Anwar Ibrahim.

BN kali ini memainkan isu Kerajaan Perpaduan bagi melemahkan jentera PAS dan Pakatan Rakyat. Walaupun BN kelihatan lesu dalam memainkan isu di media untuk PRK di DUN Manek Urai. Johor Daily mendapati strategi Muhyiddin bertindak secara senyap bagi merampas semua Manek Urai.

Terdapat pemerhati berkata, strategi Muhyiddin mungkin membawa kejayaan kepada BN kali ini.

No comments:

Post a Comment