Saturday, June 27, 2009

Najib Telefon Obama , Bimbangkan Anwar Ke AS

KUALA LUMPUR – Kini Datuk Seri Anwar Ibrahim berada di Amerika Syarikat bagi menghadiri persidangan dunia . Anwar dipercayai akan bertemu dangan beberapa tokoh dan pemimpin dunia disana. Anwar juga adalah salah seorang panel tetamu khas pada Persidangan Berkaitan Islam dan dunia perdagangan .

Oleh kerana terlalu bimbang pengaruh Anwar di Malaysia, Amerika Syarikat dan seluruh dunia, semalam Datuk Seri Najib Razak telah membuat panggilan telefon Presiden Amireka Syarikat ,Barack Obama.


Perbualan telefon tersebut hanya membincangkan dua tahanan Malaysia di Teluk Guantanamo sahaja tanpa membicang hal ekonomi dan masalah keperitan rakyat Malaysia.


Mengulas tentang perbualan telefon, Najib berkata, “Saya telah nyatakan kita akan tahan tapi melayan mengikut norma-norma antarabangsa dan perikemanusiaan."

Sementara itu Anwar menulis didalam blognya, beliau akan ke Mahkamah pada 1 Julai ini untuk menghadiri perbicaraan kes liwat yang didakwa oleh Mohd. Saiful Bukhari pada oktober tahun lepas. Anwar berkata lagi, perancangannya untuk ke Washinton terpaksa dibatalakan kerana bimbang ia dijadikkan isu politik oleh Barisan Nasional.

Johor Daily percaya panggilan telefon dihadapan wartawan hanya publisiti kepada rakyat Malaysia bagi menunjukkan beliau juga ada berhubung dengan Berek Obama. Pengaruh Anwar lebih terserlah selepas Anwar hampir berjaya merampas kerajaan Malaysia walaupun ditindas secara politik dengan kejam oleh Barisan Nasional.

Johor Daily diberitahu oleh beberapa penyokng Pakatan Rakyat dan Barisan Nasional, menjelang PRU-13 nanti , tidak mustahil ramai ahli BN yang berpaling tadah dan menyokong Anwar.

No comments:

Post a Comment