Friday, June 19, 2009

BN Sangat Tagihkan Kerajaan Perpaduan

KUALA LUMPUR - Kerajaan Barisan Nasional kian beranggan-anggan agar kerajaan perpaduan menjadi kenyataan. Walaupun BN tahu ianya tidak akan menjadi kenyataan, BN dilihat cuba menjadi 'hero' perpaduan setelah bayanyak harta negara didakwa telah dilesapkan dakwa pemimpin Pakatan Rakyat.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, UMNO dan BN akan tetap meneruskan kerja membantu rakyat di negara ini sama ada kerajaan perpaduan itu wujud atau tidak. "Saya lihat setiap hari ada syarat baru, kalau jadi, Alhamdulillah, tetapi kalau tidak, kita terus jalankan tugas kita.


''Rakyat mahukan kerja kita diteruskan dan saya tengok Perdana Menteri masih bersungguh mahukan agenda besar negara dijayakan," katanya lagi.


Beliau mengulas kenyataan Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustapha Ali yang mahukan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berbincang dengan semua parti dalam pakatan pembangkang sebelum memutuskan sebarang kerjasama mengenai kerajaan perpaduan.


Sebelum ini, Nik Abdul Aziz membidas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa agar keluar Pas dan menyertai UMNO jika berminat mewujudkan kerajaan perpaduan.Namun, beliau berharap Pas tidak terlalu kerap meletakkan syarat dalam usaha pembentukan kerajaan perpaduan.


No comments:

Post a Comment