Friday, June 26, 2009

Giliran Ketua AMK Johor Pula Di Bidas

Kulai - Setelah membuat teguran kepada Angkatan Muda keadilan (AMK) Parti Keadilan Rakyat ( PKR ) Pusat tentang laman web itu yang lesu. Blog AMK Gelang Patah sekali lain menegur laman web AMK Johor dikhususkan kepada Ketua AMK Johor , Zabidie Abas.

Dalam catatan blog itu menulis, " Blog Angkatan Muda Keadilan Negeri Johor (amkjohor.blogspot.com) tidak aktif sebagaimana dahulu dengan alasan "Masalah teknikal". Rumit sangatkah masalah tersebut sehingga mengambil masa hampir sebulan untuk mengatasinya...??? Setiausaha Majlis Perhubungan Negeri dan beberapa Ketua Cabang/Ketua AMK Cabang menegur dan meminta agar blog tersebut diaktifkan semual kerana blog tersebut adalah blog rasmi kepada apa juga aktiviti dan program Angkatan Muda Keadilan Negeri Johor."

Johor Daily menghubungi Zabidie meminta penjelaskan mengapa teguran berlaku, Zabidie berkata, "beliau memandang serius setiap teguran."

Tegasnya beberapa cadanan sedang dipertimbangkan bagi menjadikan blog itu tiddak menjadi pertikaian ahli dan ahli jawatankuasa AMK Johor.

Blog AMK Gelang Patah yang seperti mengakui berlakunya perpecahan dikalangan AMK berkata, "Berselisih pendapat bukan bermakna kita berpecah-belah kerana kita mempunyai tujuan yang sama iaitu menumbangkan Kerajaan Umno/BN di Johor ini."

Sebelum ini, Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim pada penerangan sesi tertutup Kongres Khas parti itu telah membidas ahli dan penjawat PKR yang suka membidas kepimpinan PKR secara terbuka, terutama terutama sidang media dan melalui penulisan blog.

Zabidie berkata ketika ditanya Johor Daily mengenai bila blog itu akan dibuka semua, "peluang diberikan kepada penulis blog itu untuk terus membidas sesiapa sahaja, agar semua pihak menilainya nanti. Saya tidak mahu menyebelahi mana-mana pihak."


1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete