Thursday, June 25, 2009

Mufti Perak Bidas PAS Kerana Kerajaan Perpaduan

PUTRAJAYA – Kemelut Kerajaan perpaduan masih belum berakhir, kini Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria berkata beliau kecewa dengan gelagat sesetengah parti politik yang mendakwa parti Islam tetapi sanggup berkelahi dan memutuskan tali persaudaraan sesama Islam demi menegakkan ideologi politik mereka.

Mufti yang sebelum ini begitu kontraversi dengan pengharaman 'Jom Heboh ' kini berminat dengan pergolokkan politik antara PAS dan Umno.

Johor Daily berpendapat adalah elok Mufti Perak bertemu dengan Presiden PAS daripada becakap dengan media tanpa mengetahui kedudukan sebenar.

Beliau berkata,‘‘Saya sebenarnya amat berharap benda ini jadi sebab saya sendiri memperjuangkan supaya masyarakat Melayu dan Islam ini bersatu.

‘‘Tapi saya kecewa. Mereka ini taksub kepada parti sehingga menganggap sesama mereka bukan bersaudara. Politik itu politiklah tapi persaudaraan Islam itu mestilah dijaga, maka haramlah memutuskan tali persaudaraan Islam itu,” katanya.

Sebelum ini mantan Mufti kerap mengeluarkan kenyataan berbuar politik. Johor Daily difahamkan kerana tekanan politik belaiu terpaksa meletakkan jawatan dan kini kerap menulis tentang politik dari luar negara.

Johor Daily berharap jika Mufti Perak malas ke pejabat PAS , adalah cara terbaik menalifon atau e-mail kepada Presiden PAS bertanyakan keadaan sebenar daripada membuat ulasan tanpa fakta.

No comments:

Post a Comment