Wednesday, June 17, 2009

MCA Semakin Panik

KUALA LUMPUR - Presiden MCA Datuk Seri Ong Tee Keat berkata tinjauan umum sama ada MCA akan keluar daripada Barisan Nasional (BN) yang tersiar dalam laman blognya, disifatkan sangat mentertawakan dan tidak dikehendaki kerana ia hanyalah berbentuk akademik.

Johor Daily mendapati lebih 76% yang menghantar pandangan mereka agar MCA keluar dari Barisan Nasional kerana mendapati parti gabungan itu sudah melampaui batas persepakatan bersama yand di dominasi oleh Umno sahaja.

Beliau berkata hasil tinjauan itu hanya dijadikan sebagai rujukan untuk parti seperti tinjauan umum lain yang dijalankan oleh sesetengah pihak bebas dan bersikap tidak memihak.


Menurut tinjauan itu yang dijalankan selepas pilihan raya umum tahun lepas hanyalah untuk menilai pandangan umum mengenai perkara tersebut, tanpa mengira bangsa.


Ong yang berkata demikian pada laman blognya hari ini bagi menjelaskan mengenai tinjauan umum tersebut yang telah dikeluarkan daripada laman web berkenaan.


Pilihanraya umum ke-12 dan pilihanraya kecil didapati pengundi cina telah cenderung kepada Pakatan Rakyat dan penerimaan kaum cina pada PAS diluar jangkaan.


No comments:

Post a Comment