Monday, June 22, 2009

Cheng Guan Sudah Naik Angin

Kuala Lumpur - Mantan Naib Presiden Gerakan, Huan Cheng Guan yang digantung tiga tahun keahliannya berkuatkuasa jumaat lepas, kecewa dan mula menuduh rakan-rakannya di Gerakan menikam beliau. Cheng menganggap tindakan tersebut telah menghancurkan karier politiknya.

"Gerakan adalah isteri kedua saya," katanya ."Penggantungan itu akan menghalang saya daripada bertanding jawatan parti pada 2011, serta bertanding kerusi parlimen dan DUN" .

Walaupun banyak spekulasi berkata belaiu akan menyertai PKR. Semalam pemuda parti itu mendesak agar pimpinan pusat menolak kemasukkan Cheng ke PKR.

Dalam masa yang sama Cheng berkata "Ini berniat jahat, untuk menghasut penyokong saya, sedangkan saya telah bersusah payah menenangkan mereka,"

Bagaimanapun, Huan menolak sebarang kemungkinan keluar dari Gerakan untuk menyertai pembangkang. Kebelakangan ini, tersebar spekulasi bahawa Huan dari Pulau Pinang, akan menyertai PKR.

Sementara itu, Huan mengecam jawatankuasa kerja pusat Gerakan yang mengumumkan penggantungan keahliannya melalui media tanpa merujuk kepada beliau sesi soal-jawab pertuduhan.

No comments:

Post a Comment