Wednesday, June 17, 2009

Hashim Terus Mencari Arah Politik

Johor Bahru - Percakaran Umno Perlis bukan pekara baru. Namun kelibat Datuk Hashim Suboh untuk menyertai patakan Rakyat seperti yang digembar emburkan sebelum ini belum menjadi kenyataan. Mungkin ia hanya gimik politik beliau agar mendapat 'kerusi' selesa di Umno.

Katanya, "Ketika ini saya masih melihat gelombang tidak puas hati terhadap Umno negeri yang berlaku di peringkat akar umbi."

Namun beliau mendakwa "Saya hendak tengok gelombang ini berterusan, tetapi saya cukup yakin sokongan kepada saya cukup kuat. Ketika ini saya menunggu dahulu, sampai masa saya akan pergi juga."

Hashim mendakwa, di bahagian Kangar, Menteri Besar, Md Isa Sabu yang juga ketua bahagian berkenaan, hanya mempunyai kira-kira 55 peratus sokongan 45 peratus lagi menyokongnya.

Hashim berkata, beliau sudah hilang keyakinan kepada sistem dalam Umno terutama di Perlis. Di samping itu, katanya, beliau juga sedang menekuni reaksi ahli-ahli Umno di peringkat bawahan.

Johor Daily mendapati Hashim dan kumpulan 'elit' Umno Perlis yang kecewa sedang mencari rentak permainan politiknya. Gambaran kasar mungkin beliau dan kumpulan kecewa tersebut akan menyertai PKR tidak lama lagi.

Beberapa saksi mengatakan telah ada perbincangan diantar kumpulan Hashim dan pemimpin PKR Perlis.

No comments:

Post a Comment